Tvornica motora Zagreb nastala je iz male radionice koja je osnovana 1948. godine u sklopu projektnog ureda tadašnjeg Ministarstva industrije u NRH. Zadatak jednog odjela ovog projektnog ureda bio je izrada nekoliko prototipova prvih domaćih motocikala. Ubrzo je u toj radionici izrađen i prvi prototip - kopija jednog predratnog BMW-a. Tvornica motora Zagreb službeno je osnovana 1950. u Zagrebu sa sjedištem na Žitnjaku. Od tada do 1959. tvornica je narasla u perspektivnu tvrtku s oko 260 zaposlenika. Područje rada tvornice obuhvaćalo je proizvodnju malih stabilnih motora snage do 20 KS, crpnih agregata te mopeda TMZ 50SL i skutera Švrćo. Tvornica je u planovima imala i proizvodnju vanbrodskih motora te laganih poljoprivrednih traktora. Tvornica motora Zagreb ugašena je tijekom 1960-ih godina političkom voljom, a u istim pogonima proizvodnju nastavlja tadašnja Prvomajska, s time da se proizvodnja mopeda i skutera ukida. Moped je TMZ proizvodio po licenci austrijske tvrtke HMW, od koje su tijekom vremena preuzeli u potpunosti samostalnu proizvodnju svih dijelova. Moped se proizvodio od oko 1955. do početka 1960-ih. Nema točnih podataka o broju proizvedenih primjeraka.
Ovakav bicikl s pomoćnim motorom rijedak je primjerak na hrvatskom tržištu, gdje su proizvodi TMZ-a postali pravi raritet. Na vozilu su vidljivi tragovi korištenja uz neka manja oštećenja nastala kao posljedica uporabe, ali bez narušene originalnosti. Moped je kompletan sa svim pripadajućim dijelovima koji potječu iz razdoblja nastanka predmeta, ali nije u voznom stanju. Boja je originalna uz pojavu korozije na svim dijelovima. Darovatelj: Krešimir Botić, Zagreb